Často kladené dotazy

Tato stránka bude průběžně doplňována v návaznosti na nejčastější témata vznášená koncovými uživateli systému získaná v průběhu provozu systému.

K čemu slouží Podací portál Ministerstva obrany ČR?

Podací portál Ministerstva obrany ČR (ePortál) umožňuje občanům elektronicky podávat žádosti u vybraných agend resortu MO. Občan zde nalezne interaktivní formuláře, které je možné vyplnit a odeslat online, aniž by potřebovali elektronický podpis nebo datovou schránku. Zároveň dochází k naplnění požadavků zákona č. 12/2020 Sb., o právu na digitální služby.

Jak se mohu k ePortálu přihlásit?

Pro přístup k ePortálu se občané přihlásí pomocí elektronické identity ČR (Mobilní klíč eGovernmentu, MojeID, I.CA) nebo identitním prostředkem českých bank (bankovní identita). Pro zjednodušení procesu podání žádosti se formulář automaticky předvyplní základními údaji z registrů.

Jaké formuláře budou na ePortálu dostupné?

Postupně budou zpřístupněné interaktivní formuláře, které umožňují řešit žádosti směrované na Ministerstvo obrany. Cílem je mít do konce roku 2026 pokryté veškeré žádosti, ve kterých je Ministerstvo obrany ohlašovatelem.

Bude možné využít formuláře i pro právnické osoby?

Ano, po implementaci integrace na Registr zastupování (elektronická plná moc) budou postupně přidávány formuláře určené i pro právnické osoby.

Jaký zvolit způsob odeslání prostřednictvím datové schránky?

Pokud jste majitelem vlastní datové schránky, doporučujeme odesílat žádost z ePortálu přihlášením do vlastní datové schránky (pro snadnější zpětnou komunikaci).

Na kterou datovou schránku směrovat odeslání žádosti?

V informacích každé žádosti je uvedeno konkrétní datová schránka, na kterou se má žádost odesílat.